Du har ingen varer i din varekurv.
Close
Filters
Søg

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Gældende fra den 1. juni 2020

 

Generelle oplysninger

Ginsborg APS
Lyngby storcenter 1, st. 131
2800 Kgs. Lyngby

Mail: Lyngby@ginsborg.dk

 

Afgivelse af ordre

Du kan afgive en ordre i vores webshop ginsborg.dk ved at lægge varer i kurven. Du kan ændre indholdet af indkøbskurven frem til du har betalt for varerne. Du vil få oplyst omkostninger til fragt inden du betaler for dine varer.

 

Betaling

Ginsborg modtager betaling med Dankort/VISA-Dankort, VISA og Mastercard. Betaling bliver først trukket på din konto, når din ordre behandles. Ginsborg har ikke adgang til dine betalingsoplysninger.
Alle beløb er i DKK. Danske kroner og er incl. moms.

 

Levering

Alle ordrer som vi modtager bestræber vi os på at sende samme dag og senest næste hverdag. Hvis vi modtager ordrer i weekend eller på helligdage sender vi senest din ordre første hverdag derefter.


Ginsborg bestræber sig på at levere bestilte varer 1-3 hverdage efter varen er bestilt i vores webshop.

Vi sender pakker med GLS og prisen for at få leveret en pakke er 39 kr. Der er gratis fragt på ordrer over 500 kr.

Du er også velkommen til at hente din ordre i vores butikker i Lyngby Storcenter eller i Ginsborg i Frederiksberg Centret.

Ginsborg har ansvaret for varerne indtil du har modtaget dem.

Vi leverer kun i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.

I vores webshop kan du ikke bestille varer til udlandet, men du er velkommen til at kontakte os på telefon: +45 45 87 40 75 eller mail: Lyngby@ginsborg.dk og så afklarer vi, om vi har mulighed for at hjælpe dig.

 

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler i Ginsborgs webshop. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter du har modtaget din vare/varer. Du skal inden 14 dage fra modtagelsen af din vare/varer give os besked om at du ønsker at fortryde dit køb. Du giver besked til os på Lyngby@ginsborg.dk og husk at oplyse dit ordrenummer. I din besked skal du tydeligt gøre os opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage en vare, som du har bestilt. Du kan med fordel anvende vores fortrydelsesformular herunder.

 

Standardfortrydelsesformular

Til Ginsborg.dk, Lyngby storcenter 1, st. 131, 2800 Kgs. Lyngby, Lyngby@ginsborg.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer:
Ordrenummer: ___________________
Bestilt den __/__/____ og modtaget den __/__/____
Forbrugerens navn:
Forbrugerens adresse:
Forbrugerens underskrift (kun hvis formularens indhold meddeles på papir) ________________________
Dato:___________

 

Returnering af varer

Du skal sende dine varer retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter du har givet os besked om at du ønsker at fortryde dit køb.

Det kan du gøre ved at købe en returlabel på Ginsborg.dk’s returportal og sende varen retur til os. En returlabel koster 39 kr.

Du kan også returnere varen uden denne returlabel. Du betaler selv for udgifterne til returnering. Ginsborg modtager kun pakker sendt direkte til Ginsborg Lyngby, Lyngby storcenter 1, st. 131, 2800 Kgs. Lyngby. Vi modtager ikke breve eller pakker sendt uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Det er vigtigt, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for pakken/varerne indtil vi modtager den. Gem derfor kvittering for at du har sendt pakken.

Du kan også vælge at aflevere dine returvarer i en af Ginsborgs butikker i Lyngby Storcenter eller Frederiksberg Centret. Se butikkernes adresser her: ginsborg.dk/butikker

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller lignende dokumentation for dit køb, når du returnerer en vare.

 

Varens stand, når du sender den retur og tilbagebetaling

Du hæfter for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Alle dele af en vare og den indpakning, som fulgte med, skal returneres.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Hvis der mangler dele eller varen har været brugt, så forringer det varens værdi, og du får kun en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Vi tjekker om varen er uden skader og ubrugt og hvis alt er i orden, får du dine penge for varen retur. Vi refunderer betalingen uden unødig forsinkelse og gennemfører en tilbagebetaling til samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion.

 

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert betjening af produktet.
Ginsborg Aps vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

 

Ved returnering

Rettes henvendelse til og reklamationer sendes til:
Ginsborg Lyngby
Lyngby Storcenter 1, st. 131
2800 Kgs. Lyngby

Der modtages ikke pakker sendt på efterkrav eller breve eller pakker sendt uden omdeling.

 

Klagemuligheder – oversigt og links

Hvis du vil klage over et produkt du har købt i vores webshop, så skal du rette henvendelse til Ginsborg Lyngby på mail: Lyngby@ginsborg.dk eller telefon +45 45 87 40 75.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus, Toldboden 2
8800 Viborg

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: Lyngby@ginsborg.dk